Zde je ale zásadní rozpor, protože pokud člověk nemá finance na to, aby si nechal vytvořit kvalitní a reprezentativní logo, které bude jednoduše použitelné na firemních tiskovinách a produktech, měl by se raději vyhnout pokusům o rádoby logo od své rodiny a přátel. Ano mohou to být pěkné obrázky, které ovšem nebudou fungovat jako logo. Proto je dobré si při tvorbě loga tímto způsobem položit několik jednoduchých otázek.
- Je logo čitelné?
První zásadní otázka směřuje k tomu, aby člověk, který logo uvidí dokázal ihned říci, jak se vaše firma nazývá a případně poté poznal vaši činnost podnikání.
- Není logo zaměnitelné s jiným logem z oboru?
Nejlépší by samozřejmě bylo vytvořit logo natolik originální, aby se nedalo zaměnit s žádným jiným logem, ovšem prvním krokem alespoň musí být vyčlenení oproti vaší konkurenci.
- Je možné logo používat v různých velikostech?
Otázka tedy vlastně zní, zda je logo vyrobeno v křivkách. Toto je důležité zejména pro budoucí jednoduché používaní loga. Umožní to také snadnou editaci např. při změně sloganu.
- Zůstane logo čitelné i v případě, že ho vytiskneme pouze jednou barvou?
Logo by mělo být natolik jednoduché a přizpůsobitelné aby nebyl problém ho použít v situacích, kde není možné aplikovat více než 1 barvu. Jako všeobecně známý příklad je možné uvést firemní razítko.
Nejlepší varianta, jak si odpovědět na tyto otázky bez problému je investice do loga a celkové firemní identity od profesionálů. Není třeba se obávat toho, že by se vám investice nevrátila. Ano logo samo o sobě vám generovat příjmy nebude, avšak právě logo společně s vaší pílí vám může vybudovat v budoucnu dobrou pozici na trhu.