Ztrácíte se v pojmech firemní identity?

V tomto článku naleznete srozumitelné vysvětlení jednotlivých pojmů, které se na našem webu často objevují v souvislosti s tvorbou loga a corporate identity.

Toto vysvětlení vám pomůže usnadnit komunikaci s agenturou, od které si necháte budovat značku nebo pouze vytvořit logo.

 

  • Logo - Grafická značka

Logo je grafické ztvárnění názvu organizace, společnosti, firmy nebo instituce, které se skládá z textového názvu (logotypu) a piktogramu. 

 

  • Logotyp - Textová značka

Jedná se o část loga, kde se nachází pouze graficky ztvárněný název vysázený určitým fontem.

 

  • Piktogram - Symbol

Jedná se o grafický prvek, který je možné využívat samostatně nebo ve spojení s textovou částí loga. Bývá šasto hlavním identifikačním prvkem loga.

 

  • Brand - Značka

Jedná se o anglický termín, kterým se označuje obchodní značka jako celek. Brand není pouhé logo ale celkové působení organizace na zákazníky.

 

  • Corporate Identity - Firemní identita     

Tento pojem v marketingu označuje souhrn prostředků vizuální komunikace, jako je jméno společnosti, logo, firemní barvy a další zásady pro použití fontů, firemních tiskovin, rozvržení webových stránek apod. Firemní identita má zabezpečovat kontinuitu prezentace firmy navenek a zlepšovat rozpoznatelnost značky mezi svými konkurenty. Tyto zásady v tištěné formě představuje dokument běžně označovaný jako manuál firemní identity (CI manuál, logomanuál).

 

Pokud vám zde nějaký pojem bude chybět, nebojte se nám napsat my vám rádi vše vysvětlíme.

Zadání poptávky na vytvoření loga
Nabízíme nezávaznou poptávku vytvoření nového loga na míru vašemu projektu.
Napište nám »