Logo manuál

Logo manuál je důležitou součástí vaší firemní identity. Logo manuál udává jakým způsobem byste měli logo používat při různých aplikacích.

Vytvoříme pro vás k novému logu také logo manuál, který bude jasně definovat použití vašeho loga v různých případech využití. To vše v přehleném dokumentu, který bude navíc doplněn poznámkami pro snažší pochopení problému.

Obsah logo manuálu

Ne každé logo potřebuje stejné definice, proto se v drobnostech může každý logo manuál lišit. Jsou ovšem některé body, které byste ve svém logo manuálu rozhodně měli mít. Tyto body pomůžou vám i vašim zaměstnancům ke snažšímu pochopení loga a jeho použití ve firemní a reklamní komunikaci.

Definice rozmístění prvků logotypu

Pokud je logotyp tvořen například ze symbolu a textu, je potřeba definovat v jaké vzájemné pozici tyto prvky budou využívány. Takových pozic může být více, zejména z důvodu použitelnosti při různých aplikacích. Můžeme narazit i na takové logo, které má v názvu dvě a více slov. V tomto případě je také potřeba definovat varianty, kdy bude text v jednom nebo více řádcích. Vždy je vhodné připravit takové varianty loga, mezi kterými vždy nalezneme tu správnou volbu.

Připojení sloganu neboli claimu k logu

V případě, že logo obsahuje nějaký slogan nebo ho bude v určitých situacích vyžadovat, je potřeba také nadefinovat jeho pozici a velikost vůči logu. Pokud je slogan víceslovný je opět dobré nadefinovat více než jednu možnost jeho použití.

Logo v různých barvách

Ne vždy můžeme využít plnobarevného tisku nebo zobrazení loga. Proto je žádoucí vytvořit logo ve variantách pro tyto ojedinělé případy. Objevují se zde definice plnobarevného loga v základní a zjednodušené variantě(např. bez přechodu nebo stínu), jednobarevného provedení v barvě firmy a definice černobílého provedení.

Definice použití loga na různých podkladech

Je potřeba připravit podklady pro správné využití loga na různých barevných podkladech a fotografiích. Nejčastěji se zde objevuje definice loga v běžné formě na bílém pozadí a logo v inverzní variantě. Tím je také definováno to, na jakém pozadí je logo možné použít, aby nedošlo k situaci, kdy by chtěl někdo použít logo na pozadí, které se k logu absolutně nehodí a sráží jeho význam a čitelnost.

Určení minimální velikosti

Pro použití na firemních tiskovinách a dalších drobných předmětech je důležitá definice minimální velikosti loga, která by měla být určena u všech možných variant.

Definice hlavního a doplňkového písma

Hlavní písmo je to, které patří k jednomu z identifikačních prvků loga. Je jím tedy napsán např. název společnosti. Dplňkové písmo se používá při běžném použití textu např. při psaní dopisu na hlavičkový papír.

Barevnost loga

Při tvorbě logo manuálu se nesmí zapomenout na definici barevnosti v různých spektrech barev. Najčastěji v logo manuálu nalezneme barvy definovány v RGB(zobrazování na monitoru) CMYK(tisk) a Pantone(tisk).

Konstrukce loga a ochraná zóna

Definice konstrukce loga s popsanými rozměry a vzdálenostmi mezi jednotlivými prvky včetně ochrané zóny kolem loga. Ta je definována proto, aby nedošlo ke změně významu nebo ke zhoršení čitelnosti loga v případě, že by se logo umístilo příliš blízko jinému grafickému prvku.

Zadání poptávky na vytvoření loga
Nabízíme nezávaznou poptávku vytvoření nového loga na míru vašemu projektu.
Napište nám »